torsdag 16 april 2009

Gästrummet

Gästrummet har jag visat tidigare, men oftast använder jag det som "fotostudio" för några av mina miljöbilder, så ni har säkert sett olika varianter och inredningar.
Men så här ser det ut till vardags, halvbäddat och redo för vänner och familj :)

Dessa rottingkorgar hade jag till försäljning i butiken förra sommaren i olika storlekar,

Jag är glad att jag behöll två stycken till mig själv, nu fyller jag dessa med nytvättade lakan & handdukar i gästrummet :)


Här kan man skymta överkastet Quilt Blance


Skymt av Antoinette spegeln, Herrbetjänten och på den hänger en väldigt torkad lingonkrans från julen.....2007?


Den vackra spegeln igen, härligt linnevit och antikbehandlad med fina snickeridetaljer.

Ha det gott :)

9 kommentarer:

  1. Så flott et gjesterom!!!
    Det må være underbart å få lov å sove her.
    Ser du til og med har Hestens overmadrass...
    Me love
    Nyt dagen
    Kram

    SvaraRadera
  2. Som klippt och skuret ur en tidning!
    Vackert och vilsamt med din fina känsla för detaljer!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Vilket fint gästrum! Kan tänka mig att vänner och bekanta gärna kommer på besök... för att få njuta av det fina rummet :)

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du har haft din första prao som inte ville sluta. Det låter som ett riktigt bra beröm till dig.
    Ditt gästrum är alltid fint och jag ångrar inte en sekund att jag köpte en sådan där fin tvättkorg förra sommaren.
    Kram:)

    SvaraRadera
  5. Det är väldigt vackert. När vi renoverade vårt sovrum ville jag ha stående vit panel på väggarna, men det gick inte mannen med på.Nu skall gästrummet renoveras, och då ger jag mig inte. Det är så snyggt med vitt trä på väggarna. Dessutom blir det ombonat.

    SvaraRadera
  6. For et nyyydelig gjsterom du har!! Det må være herlig å være overnattingsgjest hos deg! Så lyst og lekkert!!

    Klem Anette:)

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart gästrum. Mitt nästa projekt här hemma blir just gästrummet. Jag har en våningssäng (från tiden då barnbarnen var små och bodde över i mitt hus) Nu har jag tagit bort stegen och gjort två golvsängar (för sonen och hustru när de kommer) På grund av dörrar och garderober kan jag inte ställa sängarna ihop och det retar mig. För närvarande "bor" min papegoja där och när jag får gäster måste hon flyttas ut. Jag kommer att få huvudbry när jag ska planera det rummet men det kommer även att bli spännande och det är ju inte precis ett "måste-göras nu"-jobb.

    Fint får du på altanen det kan jag förstå. Så mycket roligare att pyssla där ute nu när golvet blir så bra. Ha det gott söta Madeleine och kramis

    SvaraRadera
  8. Gus så snyggt..fick en ide hur jag skulle kunna bädda med mitt fina överkast. Mitt repoartage kommer troligtvis att visas i sommar då det passar med bilder i Toves.
    Kram Lotta

    SvaraRadera