torsdag 18 augusti 2016

A surprise proposal in Paris

Dakota from Houston, USA kontaktade mig för några veckor sedan och berättade att han skulle fria till sin flickvän Alicia när de kom till Paris! och undrade om jag kunde föreviga det med min kamera. Absolut! Älskar att fota frierier :-)
 Hur går det då till med ett frieri i Paris.
Vanligtvis så är det "han" som kontaktar mig och vi planerar tillsammans via mail och eller Skype. Vi kommer överens om en plats i Paris där det inte är för mycket turister. Oftast vill de alltid ha Eiffeltornet med i bild. Men att göra det precis vid Eiffel eller vid de vanligaste turistfällorna är inte att rekommendera om man bokar en fotograf, eftersom det kan komma folk i vägen för bilden precis då han frågar eller hon säger ja, den bilden vill man ju inte missa!

Jag håller mig "gömd" och fotar på avstånd själva frieriet, och efter att hon har sagt ja, så träder jag fram och presenterar mig :-) Sen fotar vi mer bilder.


 Slutet gott allting gott!
Stort grattis Dakota & Alicia :-)

Photos by Magdalena Martin



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar