fredag 4 oktober 2013

Eiffel, Pont Alexandre och frågor..

Tidigare i kväll var jag nere vid Pont Alexandre. Min favoritbro med en sagolik utsikt och atmosfär. Det finns mycket saker och upplevelser att faschineras av i denna stad och en är att invänta att lyktorna på denna bro tänds och Eiffel lyser upp i Parsísmörkret. Magiskt!

Sakta man går igenom stan.. Paris är så vackert på kvällarna..

och vill man inte gå kan man ju alltid ta en cykeltaxi...

Fångade denna tjej när hon blickade ut över bron. Kanske så här många drömmer om Paris :-) 
Ser säkert lättklätt ut för er i Sverige, men det var 24 grader varmt i Paris i kväll vid 20-tiden, så här är det fortfarande tack och lov sensommarvärme även om löven börjar bli bruna och falla nu..

Nu en fråga...
Hur ska jag göra med denna blogg?
Jag får ju sällan några kommentarer om några alls? vet inte vad ni tycker och tänker, om ni läser den över huvud taget? Jag känner liksom ingen press på att göra så mycket här.. Men skulle så gärna vilja göra denna blogg lite roligare och få mina läsare tillbaka..Vet ju att jag varit dålig på att blogga med få inlägg så jag får ju skylla mig själv faktiskt. Men om jag nu vill få igång den igen, är det värt jobbet? Kommer ni att följa och läsa? Vad vill ni se? Hur personlig ska den vara?? Hur mycket inblick vill ni ha om mig eller Paris. Har försökt att göra lite olika typer av inlägg på senare tid, men vet inte riktigt vad som funkar.. Många av er har följt mig i såååå många år, ända sedan 2007 eller senare. Så nu behöver jag er! :-)

 Skulle behöva lite synpunkter och önskemål, tyck och tänk! Om bloggen blir levande igen så får ju även jag lite press på mig att åstakomma mer med den och uppdatera varje dag :-)

Kram!!



3 kommentarer:

  1. Bonjour Mlle Martin! Alltså... jag gillar din blogg precis som den är... Ärligt! För mig som läsare (och tittare på fina foton) är den omväxlande, underhållande och informativ. Jag gillar att få följa dig i ditt Paris-liv, personligt men inte privat. Tror inte du behöver göra inlägg varenda dag, utan få oss att längta lite efter dig, dina texter och framförallt foton (särskilt för oss som ännu inte joinat Instagram ;-) ). Jag önskar dig Bonne Journee et Bon Week-end!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta! :-) Blev jätteglad av dina ord, känns bra att bloggen funkar som den är :-) Och bra att du på minde mig om att alla inte skaffar sig ett instagramkonto av olika anledningar och självklart så ska jag uppdatera oftare med de bilderna även här. Ville nog inte riskera att jag upprepar mig överallt ;-) Ha en fin helg!! Kram :-)

      Radera