onsdag 11 september 2013

work


Presspass med rätt att fota på en av Europas största inredningsmässor :-) Maison & Objet.

Inredningsmässan Maison et Objet och Paris Designweek har gått av stapeln. På 130 000 kvm(!) trängs trender, stilar och epoker. Vill ni läsa mer om mässan så kika in på Helena Aro´s blogg här>> 

Jag har nog varit på den här mässan 7-8 gånger med anledning att jag tidigare ägde och drev inredningsbutiken Par Courrier i Stockholm och det var på denna mässa jag hittade de flesta godbitarna :-) Nu jobbar jag ju inte med det längre och var inte där för att köpa in något.

 Men först fick Nelson följa med på en promenad till
Marché aux Puces i Clignancourt 
som ligger precis utanför Montmartre, så det tar bara ca 20 minuters promenad för mig hemifrån dit. Jag har skrivit om den marknaden i ett tidigare inlägg från i våras här>>
och på Helenas blogg kan ni läsa om vad hon upplevde när hon var där nu i helgen som var, hon var hänförd kan jag meddela ;-) Så missa inte våra bilder från denna enorma antikmarknad i Paris.
bild lånad från Helenas blogg>>


Men det roligast för mig denna dag var ju att besöka Brookpace Lascelles monter i Hall 4 på Maison Objet mässan, för där fanns nämligen mina (!!) tavlor! 
 Det hade jag nog aldrig kunnat föreställa mig för några år sedan eller ens för ett år sedan..att mina fotografier skulle säljas på denna enorma mässa. Så det var förstås otroligt roligt för mig :-) Men det har varit ett "litet" projekt jag jobbat med sedan jag flyttade till Paris och naturligtvis inget som "bara" händer.. ;-)
Tavlorna finns att beställas via denna leverantör. Jag har ej valt ramen, utan där har Brookpace fått fria händer och tavlorna levereras med ram. Ca pris ut i butik går dessa tavlor på mellan 1500-3500kr. Beroende på storlek. Har du egen butik går det bra att kontakta denna leverantör i London. Bilderna är fotade i Paris av mig men tryckta och inramade i London.
BROOKPACE FINE ART LONDON

Är du intresserad av att köpa en signerad och stämplad bild av mig personligen postad från Paris så skicka mig ett mail :-) obs! oinramade och givetvis billigare utan ram. Kontakta mig för mer info.
info@mmphotoart.se
mer bilder hittar du på min hemsida www.mmphotoart.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar