fredag 11 januari 2013

att flytta..

..har vi nog alla gjort både en och flera gånger, att flytta utomlands innebär ju i stort sätt samma sak i packning men däremot ganska mycket dyrare..och transportiden kan variera väldigt mycket(!)
Jag googlade utlandsflytt och hittade en sida där man skriver in sina uppgifter och sedan skickas det ut till många olika flyttbolag som sedan mailade mig offerter. Jag valde till slut Stadsbudskontoret. Startpris är 5500kr ex moms för 1 kubik, det innebär 10 flyttkartonger.. eller 1x1x1meter, efter det kostar det 1900kr per kubik. Jag hade ju hoppats att det skulle räcka med 1 kubik (haha), men det blev till slut 3 kubik, inklusive lite saker som inte får plats i kartonger, man får ju inte plats med mycket i dessa små kartonger, 1 duntäcke, lite lakan och 4 kuddar blir en kartong bara det om man pressar hårt(!) och 1 kubik är inte mycket när man pratar flytt Så min flyttlast kommer att kosta 9300kr ex moms. 
Aj aj..


Men nu är mina saker på väg, destination Paris!!
 Nu håller jag tummarna att de är framme på tisdag när jag kommer så jag kan packa upp direkt :-)

2 kommentarer:

  1. Lycka till med flyttlasset! Hoppas alla saker är hela när de kommer fram. Ser fram emot att följa dig i Paris, ha det så bra...

    kram Sabina

    SvaraRadera
  2. När jag skriver detta , så sitter förmodligen du och Nelson redan på tåget. Önskar dig verkligen ett stort lycka till , inför ditt nya stora äventyr !!
    Ska även bli enormt intressant att följa ditt nya liv i Paris. En stor kram, önskar Monica i Rom

    SvaraRadera