onsdag 15 augusti 2012

Bon anniversaire Malin ♥

 I dag fyller min vackra kusin och finaste vän Malin 53 år! För 3 veckor sedan lurade eller rättare sagt övertalade jag Malin att få fotografera henne i gränderna i Montpellier. Något motvilligt ställde hon upp, men om man ser ut så där när man är 53 år, hey...(!)


så här kommer lite bilder på Sveriges första och enda Balettmästare genom tiderna på  Opera Garnier i Paris.
 klart man är stolt! :-D
 
hon tänkte bli läkare, men..

..det var väl tur att det inte blev så... för Malin har en fantastisk spännande livsstory och karriär bakom sig som spänner sig över många länder och både upplevt och träffat människor vi andra drömmer om..

 Malin lämnade Sverige och Stockholms Operan redan som 21-åring och har sedan dess bott och arbetat utomlands i ett flertal länder med de flesta av alla de stora Operahusen världen runt, och sedan 10 år tillbaka i Paris. Jag hoppas att jag någon dag tillsammans med henne får berätta den storyn, för jag har suttit trollbunden många kvällar och nätter när hon har berättat om sitt liv, vilken resa!

 (Opera Garnier, foto Malin Thoors)
och det är dessa fantastiska stjärndansare (Etoiles>>)  hon tränar och coachar på 
Opera Garnier varje dag. 
Hipp Hipp Hurra på din dag i dag Malin ♥ världens snyggaste 53-åring!

 Tchaikovsky – Waltz from 'Swan Lake

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar