onsdag 18 januari 2012

Dagens to-do!

Ja då var det dags igen! Först blir det en snabb visit till Formex-mässan (i Stockholm) för att träffa några av mina leverantörer och sen ska jag givetvis se vad min kusin Oscar Borgström har hittat på för nytt! Han tog timeout/semester i 1,5 år för att segla över Atlanten, inte bara en gång utan 2(!) dessutom själv! Men nu är han äntligen tillbaka med en helt ny kollektion, ska bli spännande att se :-)

Senare ikväll tar jag flyget till Paris igen och till den riktigt stora mässan, Europas största (beroende på vem man frågar) Som vanligt bor jag..
hemma hos min kusin Malin, bästa *hotellet* i stan ;-)
(se äldre inlägg)

Det blir 6:e gången jag besöker Parismässan, som är minst 10 gånger större än Stockholmsmässan i storlek och så mycket inredning, design och leverantörer att man inte vet vart man ska ta vägen..här går man lätt vilse och att hinna med att se allt är näst intill omöjligt. Ont i fötterna är bara förnamnet efter en dag på denna mässa. Det enda tråkiga (förutom ont i fötterna) med att gå på Parismässan är att man önskar att man vore gjord av pengar och hade en butikslokal på minst 300kvm..
Så om det är någon som har en "miljon" till övers så har ni min adress ;-))


Men inspiration till tusen får man! och givetvis kommer det bli inköp därifrån som vanligt. Förutom att hälsa på mina befintliga leverantörer, så ska jag titta på en ny leverantör som jag spanat på tidigare... Sen får vi se vilka härliga nyheter som kommer att komma hem till Par Courrier senare i år och under våren. Det jag beställer på mässor brukar tidigast börja komma in i mitten av mars. Men så fort jag fått preliminära leveransdatum kommer jag att börja lägga ut det på webben och små glimtar här på bloggen i vanlig ordning :-)

4 fullspäckade dagar med inredning står framför en och jag hoppas jag kommer hem med en massa ny inspiration för 2012.

Självklart har butiken öppet som vanligt både på webben och i Vasastan, då kommer ni träffa Johanna eller Jessica om ni har vägarna förbi. Dessutom SLUTREA 40-50% med några extra godbitar som inte finns på webben, nu rensar vi butiken för årets nyheter. Varmt välkomna!

à bientôt!

Magdalena

1 kommentar:

  1. Åh vad trevligt med Paris... Jag har en miljon över och en butiksyta på 1500 kvm men kom inte längre än till Formex för det... ;) Lycka till med vårförsäljningen! /L

    SvaraRadera