tisdag 29 december 2009

tips!


Nu när projekt: diverse tavelväggar är på gång så vill jag naturligtvis blanda in typsnitt, ord, bokstäver och annat kul i vissa tavlor. Och ett gammalt tips men som kanske någon har missat? är denna hemsida
www.wordle.net

Där kan man väldigt enkelt skapa sin egna roliga ordkombinationer! Bara fantasin sätter gränser :-) Typsnitt och färger kan varieras i det oändliga, bara att testa sig fram vad som passar en bäst. Det svåra är nog att välja. Själv gjorde jag denna på några sekunder med blandade städer runt om i världen, men för att skoja till det lite, satte jag även vår lilla "ort i kommunen" på kartan ;-)
Sen är det bara att skriva ut och rama in, enkelt som en plätt!

2 kommentarer:

  1. Ja det här har jag missat, så jag tackar för tipset! Jag är sån som jag gillar bokstäver och siffror, så här kan jag säkert "leka" lite.
    Ha det så bra!
    Annika

    SvaraRadera
  2. Tack för fint tips.Gott Nytt År

    SvaraRadera