lördag 26 september 2009

tillägg ang press

tillägg till förra inlägget: eftersom det kan ha missuppfattats och jag fick 2 mail ang det jag tidigare skrivit om att skydda sin bild. Aftonbladet har givetvis publicerat de bilder som visas från
Par Courrier
med mitt tillstånd :-) Artiklar som dessa planeras oftast med 2 veckors framförhållning :-) och ibland mycket längre!

pressklipp PAR COURRIER>>
Vanligtvis ligger inredningstidningarna med 2 månaders framförhållning innan det kommer med i ett nummer. Så jag känner alltid till i förväg vilka tidningar som kommer att publicera köptips eller annat från butiken. Så allt sköts rätt och riktigt till mellan pressen och butikerna så vitt jag känner till, i alla fall i mitt fall. Det vanligaste är att en journalist/skribent eller stylist mailar och frågar efter vissa bilder som de sett i butiken och sedan mailar jag över de efterfrågade bilderna högupplöst så att det ska kunna tryckas i tidning. Ska det fotas för en styling budas varorna över till förlaget/tidningen och sedan tar det ca 3 dgr och jag har varorna åter hos mig.
Just nu i skrivande stund sitter jag och arbetar på en Nyårsbild! som en tidning frågat efter och kanske kommer den med i en av inredningstidningarnas jul & nyårsnummer :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar