fredag 17 april 2009

Trädgårdsliv

foto: Magdalena
Här kommer min tolkning av de varor som redan finns i butiken för att försöka skapa medelhavskänsla i trädgården, uteplatsen eller balkongen :)

foto: Magdalena
Jag har ju inte tagit in så mycket nytt i butiken för just trädgård och uteliv, me
n med det som redan finns kan man skapa sitt egna lilla Provence eller Toscana :)

foto: Magdalena
Det handlar ju mycket om detaljer, själva planteringen av växter och medelhavsvärme kan jag inte bistå med :)

foto: Magdalena
Detta stora blockljus tycker jag är alldeles underbart

foto: Magdalena
Likaså de nya gipsprodukterna från Jeanne Darc Living, roskrans och "stenplattan" med text, mer beskrivning finner ni naturligtvis på hemsidan.
Angående just stenplattan "La Vie" så fick jag hem en sändning som inte var i lika fin finish som de egentligen ska vara, och det innebar ett lägre pris för mig och då även för er! Så passa på till det pris som finns i butiken nu (!) för till nästa leverans av dessa går priset upp till ordinarie igen.


foto: Magdalena
Här kan man se den ena statynskulpturen av "Elena" och hur höga dom är i jämförelse med andra saker. Den stora krukan ni skymtar i bakgrunden är privat.

foto: Magdalena
Härliga trädgårdspinnar och favorit tuppen igen :)
Har även fyllt på lagret igen med den fina urnan.

foto: Magdalena
Nyhetsmailet gick ut idag, för de som prenumererar.

foto: Magdalena
Clock Antique, en "rostig historia" helt i järn, tung som bara den! Inget urverk i denna utan tänkt som en annorlunda detalj i trädgården kanske? :)

foto: Magdalena
små söta stenar med budskap, här med "Lilla hjärtat"



foto: Magdalena
Kan man tro att det är konstgjort?

foto: Magdalena
Fantastiska vasen (kan tas hem på beställning) härliga pioner (konstgjorda) likaså Murgrönan bredvid.

Hoppas detta kan inspirera till lite trädgårdsplaner i vårsolen :)
Önskar alla en riktigt härlig helg!

//Magdalena

www.parcourrier.se

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder du visar,det börjar klia i fingrarna på mig när jag ser det här.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  2. Å vilken inspiration jag får! Helt underbara bilder.

    SvaraRadera