onsdag 1 april 2009

I mina kvarter - hus inspiration

I strålande vårsol tog jag med mig kameran ut i morse på promenaden och fotograferade några av alla vackra hus som finns runt omkring våra kvarter :)


Och det är en härlig blandning av årgångar i husen. Gillar verkligen fönsterluckor!

Detta är ett av flygel-husen till Fullersta Gård som just nu varsamt renoveras. Tror att hela fastighetsrenoveringen blir klar till sommaren, då ska jag fota om så att ni får se hela Herrgården :)


Stort pampigt stenhus i 3 våningar (!) här muras det både murar, brevlåda och vackra stenanläggningar :)



Snyggt garage!


Här byggs det helt nytt! Trivselhus tror jag..

Härligt hus med kullerstens-uppfart. Gillar färgen som jag tror kallas "Djurgårdsgrön" (?)


en av grannarna i ett helt nybyggt hus, vilken altan!


Ja, det är lätt att inspireras av alla fina hus och roligt att följa bygget av de nya husen som växer fram! Om det är någon som känner igen sig, hoppas jag på överseende att jag fotograferat huset, men det är bara med mina varmaste komplimanger :) Folk kan ju titta lite skeptiskt på en när man går omkring med en kamera och fotograferar hus ;)

Fortsättning följer längre fram i vår..

Ha en riktigt fin vår-vecka!
//M

6 kommentarer:

  1. Ojoj vilka vackra hus...suck!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag förstr fortfarande inte varför det kallas Trivselhus?? Jag tänker bara på h*rhus när jag hör det namnet *garv*

    SvaraRadera
  3. Mycket vackra villor i ditt närområde. Själv bor jag i ett gammalt hus från 1920. Rött trähus med vita knutar. Just nu under reparation lite här och var.

    SvaraRadera
  4. Oj vilka hus...STORA... jag skulle kunne ge allt för fler kvadrat NU!
    Kul att se bildet från området runt där du bor.. bra idé hoppas att fler nappar på den. Själv har jag bara skog runt mitt hus inte mycket att fota *s*

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  5. Herregud vilka fina hus. Kanske inte vill ha alla men alla har ju något speciellt.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  6. Kjempeflotte hus, og som alltid mye fint og nytt og se på her hos deg! Ha en finfin helg:)

    SvaraRadera