onsdag 29 april 2009

Ateljé med lantlig touch

(klicka på bilden för att se större)
Långt innan jag öppnade egen butik och långt innan jag började blogga var det detta jag drömde att få arbeta med. Att arrangera inredningsmiljöer och göra shoppingtips för en inredningstidning! Jag sökte faktiskt till alla inredningstidningar i Sverige vill jag minnas, men ingen nappade. Jag hade ju ingen erfarenhet eller referenser att komma med..
Men det kanske var tur ändå, för annars hade inte PAR COURRIER funnits idag :) att få arbeta med det jag brinner för, gav mig just den energin och modet till att starta eget!
Klicka på bilden för att se större och läsa texten med produktinformation.




foto: Magdalena Ahlberg
Min gamla halmhatt :) den får vara med i år med, likaså
Lapptäcket har jag tagit in igen för denna säsong - kan det bli mer lantligt och somrigt än så :)

foto: Magdalena Ahlberg
Den Brasilanska hängmattan är privat och den köpte jag för några somrar sedan (ca 850kr). Jag funderar på att ta in dem till butiken, skulle det vara intressant kanske :)


foto: Magdalena Ahlberg
Det blir mycket att släpa fram och tillbaka när man fotar miljöbilder, men det är förstås väldigt roligt de dagar man hinner :)





foto: Magdalena Ahlberg
Mina målarjeans har fått vara med länge!


foto: Magdalena Ahlberg
Det kommer in fler nyheter i Amadora-serien nästa vecka! och även väldigt vackra glaskaraffer, kika in under Kök & Dukning här>>



Ha en riktigt fin dag!
//M

13 kommentarer:

  1. Ja tack, den hängmattan får du gärna ta in. Hemskt helst till rimligt pris, förstås. ;)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga vackra inspirernde bilder du visar. Att bygga upp miljöer utom hus är ju så roligt och du är så duktig på det.Du har så mycket fina saker i din butik.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  3. Vet inte nån som tar så grymma bilder till sin webbutik som du.. Och jooo, ändå klagar jag på att det är mycket bära fram och tillbaka trots att jag inte har möjligheten att få så fina bilder som du. Här går kameran varm idag för nya produkter till Ellis.

    kram

    SvaraRadera
  4. Det är alltid lika roligt att titta in hos dig. Jag blir inspirerad till tusen. Just nu har jag gjort lite vindsfynd i vårt gamla snickeri. Gamla fönster som suttit på huset. fyra rutor var det en gång till varje fönster, och de små överrutorna skall jag göra tittskåp av. Hela 12 rutor har jag nu att leka med. Härligt

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder!
    Synd för dom som inte gav dig jobb... ;)
    Förstår att det är roligt att fixa till och arrangera!

    SvaraRadera
  6. Aaahhh vilka fina bilder!!! Jag har fått dille på lapptäcken och detta var verkligen jättefint.

    Härligt med sån framåtanda som du skriver om. Det gäller att inte ge upp - rätt vad det är öppnas nya vägar.

    Nelson är en alla tiders fotomodell, bättre kan du nog inte få tag på! :-)

    Ha en go Valborg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara bilder Magdalena! Ha en härlig Valborgshelg!!!
    Kram, Petra

    SvaraRadera
  8. Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

    - Daniel

    SvaraRadera
  9. Do you have a spam problem on this website; I also am a blogger, and I was wanting to know your situation; many of us
    have developed some nice methods and we are looking to exchange methods
    with other folks, be sure to shoot me an e-mail
    if interested.

    Feel free to surf to my page - france carp fishing holidays with accommodation

    SvaraRadera
  10. Wow, that's what I was looking for, what a information! existing here at this website, thanks admin of this web page.

    Look at my page vakantieparken in frankrijk - -

    SvaraRadera
  11. Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement
    account it. Look advanced to far added agreeable from you!

    By the way, how could we communicate?

    Here is my web blog; huis huren frankrijk ()

    SvaraRadera
  12. Hey would you mind letting me know which web host you're utilizing? I've loaded your blog in 3 different
    web browsers and I must say this blog loads a lot faster then
    most. Can you recommend a good internet hosting provider at a reasonable
    price? Thanks a lot, I appreciate it!

    Also visit my web site - luxe vakantiehuizen

    SvaraRadera
  13. I visited multiple sites but the audio feature for audio
    songs existing at this website is in fact superb.

    Here is my web page: vakantiewoning frankrijk huren - -

    SvaraRadera