fredag 20 mars 2009

Vårfint

bild från Affari
Ljust och vackert. Jättesöta taklampor i vitt porslin, stora härliga glas-cylindrar att ha blockljus i, det gillar jag! Kontrast med en riktigt gammal stol och ett vackert ruffigt slagbord mot det mer moderna, snyggt :)



bild från Affari
Ljusstakar i glas är stort hos leverantörerna sedan en längre tid, vad tycker ni? Har själv inte tagit in det än men funderar...
Till denna bild var det väldigt vackert. Vad jag däremot gillar är, extremt stora glasvaser, det är maffigt!


bild från Affari
Vackert och enkelt, Ranunkeln i stor glas cylinder mot det vita lite ruffiga bordet - fint!

Nästa helg ska jag ha fest här hemma med anledning av butikens ett-års-firande och just denna blomma vore kul att få ett stort knippe med :-D Vita tulpaner tillhör också favoriter och förstås Påsk-hyacinter :)
bild från Affari
Även då jag inte har så mycket av fattigmans-silver i butiken, tycker jag att detta är väldigt vackert. Fint stilleben!

bild från Affari
Söta små påskägg i trådkorg och ris.
Lantligt värre :)

En riktigt härlig fredag till er alla och trevlig helg!

Och missa inte tävlingen >>> ! :-D




6 kommentarer:

  1. Jättefina bilder, jag gillar verkligen Affaris grejer, kollade i deras katalog igår.. mums.
    Vad sägs om att vara med i en vårteckensutmaning som jag försöker dra igång. Kolla in hos mig och kommentera om du tänker hänga på:)
    kram
    Viveka

    SvaraRadera
  2. Åh, fantastiskt fina bilder, jag gillade verkligen den höga glasvasen på fot...!

    Tusen tack för söt kommentar, det värmer! Idag har jag dessutom legat i sängen och känt bebsien snurra runt och röra på sig där inne för första gången, vilken fantastisk känsla! Är såå spänd på att få se mobilen, tycker den är så otroligt fin så om du säger att den är ännu finare i verkligheten så...! Har använt mammas och pappas adress i Sverige så att vi slipper dyr frakt och tull till Norge, så längtar tills vi ska ner nästa gång - då har den förhoppningsvis kommit!

    Ha en fin fredag och en härlig helg nu - och stort grattis i förskott till kommande ettårs-dagen! Du måste vara så nöjd med allt du har åstadkommit det här året, butiken är verkligen fantastisk.

    Stor kram Caroline

    SvaraRadera
  3. Helt fantastiska vårinspirerande bilder. Jag ska njuta av dem en stund till innan jag kilar vidare...

    Trevlig helg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Verkligen helt otroligt fina bilder! Gillar oxå det där med stora glasvasar och stormlyktor!
    Ha en riktigt bra helg!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  5. Hej Magdalena, ojoj vilka underbara bilder du visar. Allt som är stort och maffigt är vackert.
    Kramar till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  6. Eller hur! Bloggkonferens:) Undrar vad vi ska konferera om hela dagarna... Kanske ska vi bjuda in lite gästföreläsare
    Klart att du kan hitta vårtecken även om du inte hittar dem mitt i naturen.. kanske hunden får fnatt, eller så är det ljusare än i vintras, eller så smälter snön fortare än i december... Säg till om du ångrar dig:)
    kram

    SvaraRadera