fredag 13 mars 2009

I väntan på Påsken

bild: Magdalena
Nu är det exakt en månad kvar till Påsken, härligt! Det innebär vår och varmare tider snart :) Jag brukar inte fira det något speciellt mer än att det är lite mer lediga dagar för många och man kan passa på att kanske åka bort eller träffa familj och vänner :) Vi får se vad det blir i år.



bild: Magdalena
Dessa otroligt vackra och unika Tuppar i antikbehandlat järn finns det några fåtal kvar av i butiken, en ståtlig pjäs som även tål att stå utomhus. Varför inte pryda trädgården eller täppan resten av säsongen, så vacker att den inte behöver ställas undan efter påsk :)

bild: Magdalena
Sött litet silverfärgat och antikbehandlat serveringsfat på fot.


bild: Magdalena
Jag sprang in i zoo-affären i går och fråga om dom tyckte att halm eller hö var mer eller mindre Påsk? Jul tyckte dom, Halm fick det bli :) Vad gör man inte för lite rekvisita.


bild: Magdalena
De jättesöta vita äggen med vitt band hittade jag på
Panduro Hobby,
finns i två olika storlekar. Detta är det mindre.

Önskar en fin fredagskväll och trevlig helg till er alla
//M

11 kommentarer:

  1. Får verkligen hoppas att våren har kommit då, när det är påsk!
    Trevlig helg till dig med!

    SvaraRadera
  2. Vilka härligt underbara bilder...

    Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Vackert påskpynt. Gillar faktiskt att påskpynta.

    SvaraRadera
  4. Önskar det samma till dig.
    Tycker att det är lite härligt att pynta till påsk eller om man ska kalla det vårpyssel. Lite ris och fågelbon, lökväxter mm.
    Kram:)

    SvaraRadera
  5. Hei! Så flotte bilder! Nydelig påskedekorasjon! Ha en fortsatt fin helg!

    Klem Anette:)

    Ikke gå glipp av konkurransen inne hos meg i anledning bloggens 1-års dag:)

    SvaraRadera
  6. Vill bara tala om att jag får så himla mycket inspiraton här hos dig, kan sitta och drömma mig bort hur länge som helst, eller tills någon kommer och väcker mig.

    SvaraRadera
  7. Åh, vad mycket fint, bra med lite kul idéer inför påsken!

    SvaraRadera
  8. Hej vännen,

    Å vad härligt med påsk! Längtar! Jag gillar påsken ♥.

    Finfina saker du visar... as always!

    Kram Jes

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder!
    Vad mycket intressant du bjuder på i din blogg!
    Jag har också börjat förbereda inför påsken.
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  10. Hej !!!!!
    Otroligt vackra bilder.....som tagna ur en inredningstidning......Nu längtar jag efter påsk.....
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  11. Hej Magdalena, hos dig blir jag alltid inspirerad och glad. Dina bilder är alltid underbara. Att pynta en massatill påsk är inte min grej heller men lite fina ägg och kvistar blir det nog, lagomt är finast, precis som dina bilder.
    Kram/Ingela.

    SvaraRadera