onsdag 11 februari 2009

Rost


Det är lite speciellt med rost, en del älskar det och tycker det är väldigt vackert som en inredningsdetalj. Lite märkligt kan säkert många andra tycka, men i rätt miljö blir det väldigt fint!
Ja, man är nog antingen eller. Tur att man själv är både det ena och andra, Så att det finns något för många personliga stilar :)

Den här lyktan "Oil Lamp Vintage" åkte fram ur lagret i går, dels för att att den passade så bra ihop med den nya murgrönan och krukan, det blev/kändes väldigt "franskt" helt plötsligt. Men även för att en inredningstidning lånade den igår för ett bildreportage i ett kommande vår-nummer! Ska bli spännande att se om den kommer med och vad dom hittar på med den och det andra dom lånade :)

Ha en riktigt bra mitt-i veckan-dag!
/M

6 kommentarer:

  1. Hej !!!!!
    Jag älskar rost......
    men för 20 år sedan behandlade jag järn MOT rost......tur att man ändrar sig,annars skulle det vara bra tråkigt......
    ÄLSKAR murgrönan.....tänk att den är konstgjord WOW.....måste jag ta mig en titt på.....inne hos mig dör allt......Nelson är inte helt fel han heller.....WOW....vilken jycke !!!!! Och vad väluppfostrad.......kanske vore nåt som extraknäck......uppfostra hundar.....???!!!
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  2. Visst kan det vara snyggt med rost! Speciellt kombinationen rost - murgröna - kruka... helt ensam skulle inte en gammal rostig sak vara lika fin, eller så kanske?
    Kram S.

    SvaraRadera
  3. Superfin lykta! Har en liknande hemma hos mig och älskar den.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att rost är så otroligt levande på något sätt, liksom tydliga tecken på att sakerna förändras med tiden....precis som vi människor!

    Tur att inte vi rostar förstås!:)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Kjempe-fin lykt!! Jeg synes det kan være riktig så sjarmerende med litt rust!

    ... og så fiiine bilder av Nelson i forrige innlegg!! Har alltid hatt lyst på hund, men er allegisk, desverre!

    Ha en fin kveld, Magdalena!

    Klem Anette:)

    SvaraRadera
  6. Vilken tidning var det som lånade grejer?
    Jodå lite rost är snyggt men det beror ju lite på vad det är och vart man ska ha det. Har lite svårt för rost på tex köksbord, men gillar det i ute miljöer och i bibliotek.
    Ha det gott Marie

    SvaraRadera