söndag 16 november 2008

Så vackert!

foto: Mari Eriksson
Jag har lite bloggrunda i dag och hittar så mycket fint!
Detta vackra och inspirerande kök är ifrån den underbara bloggen och hemmet
Min Lilla Veranda
som även går att finna i ett inredingsreportage nu i senaste numret av Hem & Antik
,
foto: Mari Eriksson ( flitig fotograf som syns i många reportage just nu)
.
styling: Marie (hemmets ägare) & Johanna
Så fint tjejer!! jag blir så inspirerad och önskar att man hade fler hus att inreda och en plånbok utan botten :)

* * *
Personligen har jag i dag haft tid att klä om granen igen (för butiken) och förberett för lite nya bilder som om vädret tillåter med bra dagsljus ska fotograferas i morgon, får se om det blir något att ha :)

Må så gott!
M

ps jag kan ju avslöja att jag just nu dricker glögg, alla ljus tända, granen står grann, nötter och mandlar är inhandlade, låtsaspaketen är inslagna och ja...var det verkligen 39 dagar kvar till Julafton?? hos mig har det varit jul lääänge nu *skratt*

9 kommentarer:

  1. Hej Magdalena!

    Vad kul att Du visar just den bilden Du gör! Jag tycker jättemycket om den och kan titta på den gång på gång. Det finns en stämning, ett lugn i allt det vackra. Den förmedlar en känsla, på samma sätt som Dina bilder så ofta gör. Minns när Marie visade pepparkakshuset ("Husritningen" finns i Anna och Fanny Berganströms bok Vinterns goda ting) på sin blogg i fjol och jag funderade då på vilken tidning det skulle kunna tänkas komma med i. Nu kom svaret och vilket fint reportage tjejerna gjort från ett fantastiskt fint hem! Vad kul det är när människor är så generösa och delar med sig av sina hem i olika tidningar och på olika bloggar!

    Lycka till med julgranen! Du måste vara proffs på granklädning vid det här laget och ännu har inte december ens börjat! :)

    Kram från Karin som kikar efter en ny, "riktig" kamera. Bror hjälper mig och jag hoppas vi hittar en passande om inte allt för länge. :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter med glögg och gran,även om det kanske är lite tidigt för oss utan butik:D
    Hoppas det blir riktiga paket under granen när det närmar sig jul sedan då! ;)

    Håller med om att köket i reportaget är alldeles underbart! Ett måbra-rum! Tror inte ens jag skulle behöva något annat rum i mitt hus då, skulle glatt sova i kökssoffan om jag hade det så fint och stämningsfullt! Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
  3. jag älskar den bilden och kan titta om och ommigen. Har även köpt tidningen.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Så otroligt fint..har nästan bläddrat sönder tidningen redan!;-) Låter mysigt att det redan ä jul tycker jag..kan knappt hålla mig!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  5. Å, där är mitt kök! Halleluja moment!!! Skulle inte gå så långt ifrån det köket om det vore mitt och med en Kitchen Aid så vore det mesta helt perfekt. Men ja, man får ju fortsätta att drömma och köpa tidningen så länge.
    Har också druckit glögg och invigt julljusstaken A min dotter hade glöggfest igår så då åkte lite av varje fram, nu är det bortplockat för att snart komma fram igen.

    Inlägget nedan tackar man ju inte nej till, kan tänka mig att tillbringa resten av vintern där, bara det finns snö också.
    Vilken byrå...mums och duken var snygg (kanske nåt för Par Courrier)

    Kramar Marie:D

    SvaraRadera
  6. Hmm, köket påminner om Karins hem :-)
    I Villa grå bloggen.ellerhur?
    Jobbigt för dig med julen..men då kan du ju med lugnt samvete dra till Maldiverna över jul :-)
    Själv håller jag på att Julstäda i stallet,har bestämt mig för att ha en 2:a adventsLoppis *tjohoo*...not!
    29:e Nov är du välkommen ner på födelsedagskalas.
    Må gott

    SvaraRadera
  7. Jättefint!
    Jag faller pladask för den vita julen med mörkgröna detaljer, så stämningsfullt!
    Ha en bra vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. vad mycket fin inlägg du har ...det var ett tag sedan jag kikade runt på bloggarna..sååå fina juldeko i din butik..skall kolla lite shopping hihi..
    jag var in i lilla soff häromdagen och pratade blogg med tjejerna..dom nämnde trevliga magdalena..jag fotade lite och la ut bilder så som du gjorde ett tag har jag sett *ler* I hope you dont mind...att jag råkat bli en lite härmis..fniss..
    ha det bäst
    varma hälsningar
    marie

    SvaraRadera
  9. Ja visst har hon ett vackert hem! Jag önskar också att jag hade ett hem för varje stil jag vill inreda med!
    Och gärna obegränsat med slantar också..hihi!

    Susanne

    SvaraRadera