lördag 4 augusti 2007

100 år senare...

Jag har en stor låda hemma som är fylld med gamla biljetter, brev, vykort, menyer, inbjudningar från förra sekelskiftet och bakåt. En del har jag räddat från en vind som skulle rivas och dessa låg helt bortglömda i ett hörn, många av dessa gamla papper skulle helt enkelt för all tid ha försvunnit. Jag är så glad att jag lyckades rädda det!

Det var så mycket vackrare förr i tiden, se bara denna gamla biljett från South Eastern&Chatham Railway Company 1909!
Nu har dom legat i sin låda länge och som vanligt har jag en massa idéer av vad man göra med detta, utan att förstöra orginalen förstås. Men det blir senare under hösten.


- Magdalena

9 kommentarer:

  1. Tack så mycket för dina fina ord om min blogg! kramis

    SvaraRadera
  2. ååh storfrämmande på besök i bloggen ;) Om ni andra har missat denna blogg "Spets och Snor" så gå genast dit om ni gillar det gamla, lantliga och vita!
    Men jösses människan har vid dagens datum 125000 besökare!!! Själv börja jag närma mig 1000 *fniss*
    Kul att du titta in :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du räddade lådan. Jag har precis fått hem en "bok" som heter breven hem som handlar om min släkt. Det började med att den här mannen hittade en låda med brev där två bröder brevväxlat, en av dom min anfader. Utifrån dessa har han släktforskat. Hur kul som helst. Jag håller med dig om att saker (allt?) var finare förr.
    Karin

    SvaraRadera
  4. Här var det fint...Kramis

    SvaraRadera
  5. Du har absolut rätt, alla biljetter (och en massa annat!!!) var sååå mycket finare förr. Kul att du har kommit över dem, de är gamla skatter det. Ha det så bra!

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker biljett! Lycka att äga sådana, allt var finare förr märkligt nog.... så mycket nytt du hunnit med, fint arrangemang på vita skåpne nedan, så läckert med gräset... O ja, jag gillar drinktips!! Jätetkul att få ta del av !! Ha en skön solig dag!! Mari.

    SvaraRadera
  7. Så häftigt! Spara, spara...och var rädd om den : )

    Kul att hitta hit förresten!

    SvaraRadera
  8. Hej hej! gud vad kul! man mår nästan lite illa när man tänker på allt gammalt och vackert som blivit slängt, blåst bort eller helt enkelt glömts bort i en låda någonstans i världen:)

    Lyllos dig!

    kram kram

    SvaraRadera
  9. OJ! va glad jag blir att så många nya hittat hit, jätteskoj verkligen! Hoppas ni tittar in igen och tack för fina kommentarer :)

    Må gott allesammans!
    Magdalena

    SvaraRadera